Vinyasa/Yin

Den perfekte yoga-kombination der afstresser, balancerer, smidiggør og styrker. Også kendt som yin/yang yoga. Vinyasa yoga binder åndedrættet sammen med bevægelserne igennem en serie med solhilsen og balancestillinger. Yin yoga bringer mere fordybelse og frigør spændinger igennem typisk siddende eller liggende stillinger som holdes i længere tid ad gangen.
Denne klasse egner sig både til begyndere og øvede, sportsudøvere og andre, som har brug for at opnå større smidighed, mobilitet, optimering af deres generelle velvære samt for at nedsætte stressniveauet i kroppen.

Yin

Yin yoga har samme overordnede mål som andre former for yoga nemlig at udstrække og smidiggøre og balancere nervesystemet. Men hvor vi ved en mere aktiv yogaform har fokus på den mere overfladiske vævstruktur i kroppen, så går yin yoga lidt dybere under denne overflade og påvirker det dybere lag af bindevæv, ligamenter, ledbånd, knogler og led. Denne yogaform er perfekt for både begyndere og øvede der gerne vil optimere deres generelle fysiske og mentale velvære; folk med begrænset mobilitet pga tidligere eller nuværende skader, sportsudøvere og andre, som har brug for at opnå større smidighed og mobilitet, samt stressramte som har brug for at nedsætte stressniveauet i kroppen og regenere nervesystemet.”

Kundalini

En Kundalini yoga klasse bygger på dynamiske yoga-øvelser/stillinger, der er stykket sammen i en harmonisk rækkefølge, kaldet ‘kriya’. En kriya er en strukturet sekvens af fysiske øvelser kombineret med åndedrætsteknikker, som arbejder fokuseret med nervesystemet, de endokrine kirtler og chakra-systemet. Klassen afsluttes oftest med en meditation og en dybdeafspænding. Kundalini yoga er designet til at øge din smidighed og gøre dig stærk og modstandsdygtig over for sygdomme og fysiske skavanker. Med en jævnlig praksis af Kundalini yoga, vil du opnå større mental og fysisk kapacitet – også uden for yogamåtten, da dit nervesystem og derved din udholdenhed bliver styrket. Kundalini yoga er ret brugervenligt og passer til alle uanset alder, erfaringsniveau med øvrige yogaformer, eller konditionsniveau. Du starter på dit eget niveau og langsomt bygger du intensiteten op.